رفتن به مطلب
Added by Amir

Added by Amir

Lunatic

همکار انجمن
  • تعداد ارسال ها

    1,786
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    31

آخرین بار برد Lunatic در 9 آذر 1397

Lunatic یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

اعتبار در سایت

11,711 بار تشکر شده

درباره Lunatic

  • درجه
    همکار بخش کتاب

مشخصات کاربر

  • علایق
    music

آخرین بازدید کنندگان نمایه

13,476 بازدید کننده نمایه
  1. Lunatic

    ❉ツ❉ چالش فــــ✿ــــلانی چطوریه ؟ ❉ツ❉

    سوژه ی امروز ما کسی نیست جر: @AzadehSadini ببینم چطور تصوراتتون رو ازش می گید سوالات : 1-رنگ پوست ؟ 2-رنگ چشم؟ 3-رنگ مو؟ 4-اندازه مو؟ 5حالت صورت ؟(برای مثال بیضی ، دایره...) 6- قد؟ 7-وزن؟(میشه جای عدد از واژه های چاق و لاغر و... هم استفاده کرد ) 8-تیپ؟ 9- اخلاق ثابتش ؟ 10-نوع لباس پوشیدنش ؟ 11-در چه حالتی تصورش می کنید؟ 12- مدل مو؟ 13- ژستش موقع ورود به انجمن: 14-نکات اضافی ؟(اگر چیزی غیر سوالات تو ذهنتونه از سوژه می تونید بگید) 15-یه عکس که فکر می کنی سوژه هستش ؟(عکسی که شبیه سوژه تصورش می کنی) 16-تیکه کلامش: 17-دوستت رو تگ کن و دعوتش کن
  2. "سرود کریسمس" اثر چارلز دیکنز، یک داستان کلاسیک با حال و هوای تعطیلات کریسمس است که شخصیت اصلی آن "ایبنزر اسکروج " است. اما ایده شخصیت اسکروج از کجا آمده؟ "ناتالی بوش" چند احتمال در این رابطه کشف کرده است. چارلز دیکنز غیر از اینکه یکی‌ از بهترین رمان نویسان قرن ۱۹ بود، بازیگر و کارگردان تئاتر هم بود؛ کسی‌ که نمایش تک‌نفره "سرود کریسمس" را در سراسر کشور بریتانیا اجرا کرد. دیکنز به خاطر تواناییش در جان بخشیدن به تمامی ۳۸ نقش این نمایش و ایجاد جهانی‌ اعجاب انگیز برای مخاطبان، مورد ستایش بسیار قرار گرفت. اما دیکنز شخصیت ایبنزر اسکروج را چگونه خلق کرد؟ شخصیتی به قول خود دیکنز: خسیس، طماع، گناه کار، مکار و مردم آزار. گفته شده است که چارلز دیکنز وقتی‌ در ژوئن سال ۱۸۴۱، مشغول قدم زدن در گورستانی در ادینبورگ بود، به سنگ قبری برخورد کرد که نام "ایبنزر لنوکس اسکروج" روی آن نوشته شده بود. روی سنگ قبر شغل آقای اسکروج حرفه‌ای در زمینه تهیه غذا و نوشیدنی (meal man) حک شده بود، meal (به معنی وعده غذا) و از او به عنوان یک بازرگان یاد شده بود. معلوم نیست چرا دیکنز شغل آقای اسکروج را "مرد بدجنس" (mean man) خوانده و بعدها در دفترچه یادداشتش نوشته: "به نظر بهترین عاقبت برای یک زندگی‌ بیهوده این است که تا ابد از تو به عنوان یک آدم بدجنس یاد شود". به این ترتیب دیکنز بیشتر از این نمی توانست درباره اسکروج واقعی‌ اشتباه قضاوت کند. بنابر تحقیقاتی که در مورد آقای اسکروج انجام شده او با واردات شراب و صادرات ویسکی شهرتی به هم می‌زند و حمایت دربار را هم جلب می‌کند. تا جایی‌ که به مدت دو سال نماینده اعیان ادینبورگ می‌شود. او فردی خوش‌مشرب و کمی‌ حقه‌باز بوده. یک بار هم مجمع عمومی‌ کلیسای اسکاتلند را با انگولک کردن کنتس منفیلد بر هم زده است. ممکن است از یکی‌ از خدمتکارانش هم سوء‌استفاده کرده باشد. البته داشتن یک فرزند خارج از ازدواج شاید چیزی نباشد که از اسکروج دیکنز انتظار رود. متاسفانه قبر اسکروج واقعی‌ در جریان بازسازی گورستان در سال ۱۹۳۲ گم شد. اما برنامه‌هایی‌ در دست هست که یادمان زندگی‌ و تاثیر ادبی‌ شخصیت اسکروج را زنده نگاه دارد. دیگر شخصیت الهام بخش به نظر می‌رسد که جان الویس (۱۷۱۴-۱۷۸۹) باشد. او که نماینده مجلس در برک شایر بود، در خانواده‌ای متمول و سرشناس به دنیا آمده بود که البته شهرتش در خساست بود. آشنایی دیکنز با این شخصیت به کتاب "زندگی‌ جان الویس آخر" نوشته "ادوارد تاپهام" در سال ۱۷۹۰ باز می‌گردد. این کتاب با ۱۲ سری چاپ، پرفروش‌ترین کتاب زمانه خود بود و "الویس خسیس" را به عنوان نماد خساست معرفی‌ و ثبت کرد. جان الویس، نماینده مجلس به خساست مشهور بود "او داوطلبانه خود را از تمام راحتی‌‌های زندگی‌ زمینی‌ منع می‌‌کرد. زیر باران شدید لندن، پیاده به خانه می‌رفت که مبادا یک شلینگ خرج درشکه کند، یا با لباس خیس می‌‌نشست تا مبادا آتشی روشن کند و لباسایش را خشک کند. با این که می‌توانست به راحتی‌ گوشت تازه بخرد، غذا‌های مانده‌ای که با فاسد شدن فقط یک مرحله فاصله داشتند می‌خورد." این در حالی‌ بود که جان الویس مشاور و وکیل اموال عمویش بود، اموالی که معادل ۱۸ میلیون پوند ارزش داشت. اما بر خلاف یک آدم خسیس، الویس گاهی آدم خیرخواه و قابل اعتمادی بود. او گاهی‌ به مردم نیازمند پول نقد می‌‌داد (البته خلاف روشی‌ که اسکروج با مقروضانش تأ می‌‌کرد). خست و طمع او، آنگونه که تاپهام می‌‌گوید بیشتر در انکار نیازهای شخصی خودش بود . در نتیجه در سال ۱۷۸۹، مبلغی معادل ۲۵ میلیون پوند برای فرزندانش به جا گذاشت. دیکنز با شخصیت‌های خسیس بیگانه نبود. می‌‌توان گفت که حتا برای خلق اسکروج، از "گابریل گروب" شخصیت اصلی یکی از مجموعه‌های مصور اولیه‌اش تاثیر گرفته است. با وجود اینکه امروزه نام اسکروج یاد آور خساست و خودخواهی‌ است، اما کتاب با اشاره‌ای خوش‌بینانه پایان می‌پذیرد: "خدا به ما برکت دهد، به همه ما!"، که البته اسکروج و الویس هم مطمئنا این نیت خیر را تصدیق و تحسین می‌کردند
  3. Lunatic

    آداب هدیه دادن در کشورهای مختلف دنیا

    در فرهنگ ‌های مختلف هدیه دادن نشانه ی محبت و احترام به شخص مقابل است. همچنین در فرهنگ ایرانی نیز افرادی که برای هم احترام قائل‌ هستند و به هم علاقه مند هستند به یکدیگر هدیه می‌ دهند تا مراتب عشق و علاقه ی خودر ا به این وسیله به یکدیگر نشان دهند. با تمامی این تفاصیل اما، در کشورهای مختلف هدیه دادن آداب خاص و مورد توجه خود را دارند که شاید در ظاهر به هم شبیه باشند اما در نکات ریزی با یکدیگر تفاوت دارند. مثلا چینی ها روش هدیه دادنشان با ما ایرانی ها بسیار متفاوت است. در کشور چین در واقعیت رسم بر این است که افراد در ابتدا کادویی که به آن ها ارزانی داشته شده است را نپذیرند! در این صورت فردی که تصمیم گرفته است تا کادو را بدهد، باید باز هم تلاش خود را ادامه دهد. در واقع در کشور چین رسم بر این است که افراد هنگام کادو گرفتن، تا ۳ بار از گرفتن هدیه ی خود امتناع می ‌کنند و هدیه دهنده باید تا ۳ بار بر این کار اصرار ورزد و سپس کادوی خود را از طرف مقابل خود تحویل بگیرد. همچنین فردی که کادو می‌ دهد نیز باید کادو را با هر دو دست خود تقدیم کند و با عضق و علاقه و رغبتی سرشار، ۳ بار بر تحویل کادوی خود اصرار کند. همچنین اگر یک فرد با ملیت چینی به شما هدیه ای داد به یادتان باشد که کادو را جلوی او باز نکنید زیرا در فرهنگ چین رسم بر این است که، معمولا کادوها در مقابل کسی که کادو را تحویل داده است باز نمی‌ کنند. در آداب هدیه دادن در کشورهای مختلف به همسایه ی چینی ها یعنی ژاپنی ها می رسیم. توجه داشته باشید در کشور ژاپن در زمنیه ی کادو دادن، شیوه ی تقدیم کردن هدیه از خود هدیه بسیار مهم تر است. ژاپنی ها در مناسبت‌ های مختلف مثل مراسم عروسی، تولد، جشن فارغ‌ التحصیلی یا هدیه ی اولین مهمانی، به یکدیگر حتما هدیه می‌ دهند. بعد از گرفتن کادو، ژاپنی ‌ها معمولا یک هدیه برای تشکر برای شخصی که هدیه را به آن ها تقدیم کرده، ارسال می‌ کنند که در فرهنگ ژاپن اُ کائشی (O-kaeshi) نام دارد. توجه داشته باشید که چون این هدیه به خاطر تشکر است و صرفا جهت نشان دادن توجه افراد به یکدیگر است، معمولا ارزش این هدیه مانعی ندارد که کمتر از هدیه ی قبلی باشد. بیایید تا در آداب هدیه دادن در کشورهای مختلف از کشورهای شرق آسیا کمی فاصله بگیریم و به سمت دیگری از کره ی زمین یعنی کشور مصر برویم. در رسم و رسوم مصری ها برای هدیه دادن، مناسب ‌ترین هدیه برای اولین دیدار در منزل میزبان معمولا بردن میوه و شیرینی است. اما نکته ی مهمی که در این میان وجود دارد این است که در برابر مصری ها نباید از آن گذشت این است که معمولا هدیه به هرمناسبتی باید با دست راست به فرد مقابل تقدیم شود. در مصر معمولا مردم هدیه‌ ها را با کاغذهای زیبا و رنگی بسته ‌بندی می‌ کنند و با احترام به طرف مقابل خود تقدیم می ‌کنند. این نکته در آداب هدیه دادن مصری ها بسیار مهم است که آن ها معمولا هدیه را در مقابل شخصی که هدیه را به آن ها تقدیم کرده باز نمی‌ کنند. البته این رسم به غیر از زمان هایی که هدیه شامل، دسر، شیرینی یا میوه باشد که معمولاً بعد از صرف شام برای همه میهمانان سرو می‌ شود. ترکیه ای ها هم برای خودشان شیوه ی متفاوتی برای هدیه دادن دارند و در آداب هدیه دادن در کشورهای مختلف سرآمد هستند. معمولا در ترکیه مردم رسم مخصوص به خودشان را دارند. هدیه ی مرسوم ترک ها هنگام رفتن به مهمانی، انواع شیرینی های مختلف و خوشمزه و به ویژه باقلوا است. البته تنها هدیه ی ترک ها به هم دیگر خوردنی و شیرینی نیست بلکه آن ها در مراسم عروسی افراد فامیل به عروس و داماد طلا هم هدیه می ‎دهند. از جمله رسوم مردم ترکیه در هنگام هدیه دادن این است که هدیه را معمولا در اولین لحظه دیدار به یکدیگر تقدیم می ‌کنند و همان لحظه نیز جلوی چشم شخص هدیه دهنده؛ آن را باز می ‌کنند و به هم نشان می دهند. حال در آداب هدیه دادن در کشورهای مختلف در کشور هند نیز رسوم مختلف و خاص خود وجود دارد. در هند و در مناسبت‌ های مختلف به یکدیگر معمولا دوستان و آشنایان کادو می‌ دهند. مثلا یکی از جشن های هندی که مردم در طی آن به یکدیگر هدیه می دهند، جشنی است به نام راخی (Rakhi) که در آن معمولاً برادرها به خواهران خود هدیه می ‌دهند. به جز این جشن یک مراسم دیگر که بسیار معروف است و مردن آن را به نام دیوالی (Diwali) می شناسند، برپا می ‌شود. در این جشن که به جشن نور و چراغ نیز معروف است، افراد با نسبت ‌های مختلف به یکدیگر هدیه می ‌دهند و یکدیگر را خوشحال می کنند. در هند برخلاف بسیاری از کشورهایی که بالاتر برای شما نام بردیم، معمولاً افراد از این که هدیه ‌ای که به کسی داده اند را جلوی چشم های خودشان باز کنند، بسیار خوشحال می ‌شوند و از این که فرد مقابلشان از آن هدیه نیز خوشش بیاید بسیار احساس خوبی به آن ها دست خواهد داد. بیایید تا در بررسی آداب هدیه دادن در کشورهای مختلف به آمریکای لاتین و کشور آرژانتین برویم. معمولا در فرهنگ آرژانتین رسم بر این است که مردم در هنگام رفت و آمد با یکدیگر از هدیه های مرسومی در زمان دعوت شدن به منزل کسی همچون: گل، شکلات، شیرینی، صنایع دستی و دکوری و همچنین هدیه های دیگر استفاده نمایند. اما در مقابل هم مردم معمولاً از دادن هدیه ‌هایی که تیز و فلزی هستند مثل قیچی یا چاقو خودداری می‌ کنند زیرا بر اساس مبانی اعتقادی آن ها، این هدایا بر روابط صمیمانه ی افراد تاثیر منفی می ‌گذارد. در کشور فرانسه آداب و رسوم هدیه دادن نیز اصول خود را دارد. در کشور فرانسه هدایا معمولا بعد از تحویل در حضور شخص باز می ‌شوند تا فردی که هدیه را آورده، عکس العمل های فردی که هدیه را دریافت کرده را ببینند. این را به یاد داشته باشید که ارزش مادی هدایا در فرانسه اهمیتی ندارد و معمولا هدایایی انتخاب می ‌شوند که مناسب سلیقه ی شخص هدیه دهنده باشد. در عوض همه ی این موارد هدیه دادن گل و شیرینی های خانگی بسیار مرسوم است. فقط تعداد شاخه‌ های گل باید فرد باشد مثلاً ۱، ۳ و هر عدد فردی که وجود دارد و در توان خرید فرد هدیه دهنده است. اما توجه کنید که تعداد گل هایتان نباید ۱۳ تا باشد زیرا در فرهنگ فرانسوی هدیه دادن دسته گلی با ۱۳ شاخه چندان خوش یمن و دلچسب نیست. آداب هدیه دادن در کشورهای مختلف به یونان هم می رسد و شامل قوانین مختلفی نیز می شود. در فرهنگ یونانی بر خلاف بسیاری از نقاط دیگر، هدیه نباید خیلی گران ‌قیمت باشد زیرا، شخصی که هدیه گرفته باید هدیه ‌ای با ارزش مادی یکسان را بازگرداند و به همین خاطر ممکن است که برای فرد هدیه گیرنده مشکل مادی پیش بیاید. اما در عوض، بسته ‌بندی و شیوه ی تقدیم کردن هدیه برای مردم یونان بسیار مهم است. بیایید تا کمی فرهنگ هدیه دادن در کشور خودمان را مورد بررسی قرار دهیم. در ایران هر کسی با توجه به وسع مادی و درجه ی اهمیت فرد مقابل هدیه ای را آماده می کند. در ایران معمولا به مهمانان خود و علی الخصوص مهمانان خارجی، هدیه هایی همچون: پسته، فرش و یا گلیم دستباف، صنایع دستی، ظروف برنجی و نقره، آجیل و شیرینی های سنتی و محلی و هدیه هایی از این قبیل را می دهند. در آخر نیز بیایید تا در آداب هدیه دادن در کشورهای مختلف به سنگاپور برویم. در سنگاپور هدایا باید با کاغذ کادو بسته بندی شوند و با هر دو دست فرد هدیه دهنده تقدیم شوند تا احترامات کامل به جای آورده شود. اما در عوض در این کشور بازکردن هدیه مقابل شخصی که هدیه داده چندان مرسوم نیست. معمولا افراد در سنگاپور به رسم تعارف و احترام از دریافت هدیه امتناع می‌ کنند و آن را در دفعه ی اول نمی پذیرند و در مقابل شخصی که هدیه را آورده همچنان اصرار می ‌کند تا طرف مقابل هدیه را بپذیر
  4. تیم کاوشِ باستان‌شناسی تهران در بازار حضرتی، حدس می‌زنند شاید نخستین ترانشه‌ها را از دوره تیموری شهر تهران در دل بازار تاریخی پایتخت باز کرده‌اند که می‌تواند نخستین نمونه از ساختار شهر تاریخی باشد که حتی «کلاویخو» از آن نام برده است. به گزارش ایسنا، داستان از حدود ۱۵ روز پیش آغاز شد، زمانی که مالک فرهنگ‌دوست یک مغازه در راسته بازار حضرتی تهران، در زمان گودبرداری بخشی از مغازه‌ خود برای ایجاد زیرزمین، با تکه‌های سفال مواجه می‌شود. شهرداری هر چند در زمان آغاز کار از میراث‌فرهنگی استعلام نمی‌کند، اما با کشف یافته‌هایی مانند سفال‌های رنگی و حتی چند تکه استخوان، بالاخره سراغ میراث فرهنگی می‌روند و این‌بار پای باستان‌شناسان اداره میراث‌فرهنگی استان تهران به مغازه باز می‌شود. این یافته‌ها سرآغازِ به دست آمدن نشانه‌هایی از دوران تاریخی مختلف در زیرِ زمین این مغازه شدند، یافته‌هایی از دوران مختلف پهلوی، قاجار، صفوی و تیموری؛ نشانه‌هایی که باستان‌شناسان در چند روز نخست بررسی مطالعاتی به دست آوردند و حالا باید فکر کنند نشانه‌ها را از کدام دوره تاریخی نگه دارند و در کدام بخش تا خاک بکر باز هم دل زمین را بشکافند؟ اگر تاریخ بازار حضرتی را به بازار صندوق‌سازان پیوند دهد قدیر افروند، مدیر بخش باستان‌شناسی اداره میراث فرهنگی استان تهران بر سر سایت کاوش در این مغازه درباره‌ ترانشه‌های ایجادشده در این مغازه و نتایج به‌دست‌آمده از آن‌ها تا امروز توضیح می‌دهد. وی با بیان این‌که حدود دو هفته قبل با اطلاع یک کارشناس میراث فرهنگی از وضعیت این محوطه مطلع شده است، به خبرنگاران می‌گوید: در بازدید شهردار این ناحیه از منطقه ۱۲ تهران، ساخت و ساز این مغازه در بازار حضرتی متوقف شد، از سوی دیگر در بین خاکبرداری‌ها تعدادی سفال و استخوان به دست آمد که نخست نیروی انتظامی با توقیف اشیا، آن‌ها را به حوزه قضایی ارسال کرد و سپس به میراث‌فرهنگی وضعیت اعلام شد. او با اشاره به بررسی‌هایی که در همان ابتدای حضور روی سفال‌ها انجام داده و به قدمت قاجاری بودن آن‌ها پی می‌برد، بیان می‌کند: برای ما باستان‌شناسان که با دوره‌های تاریخی موجودِ تهران آشنا هستیم شاید موضوع مهمی نبود، اما با توجه به کاوش‌ها و گمانه‌زنی‌های سال ۹۲ و ۹۳ در همین محدوده‌ها در بازار صندوق‌سازان و خیابان اردستانی در محدوده بازار مولوی که بعضا تا سطح شش تا هفت متری به لایه‌های پیش از تاریخی برخورد کرده و با بقایای زیست پیش از تاریخ تهران مواجه شده بودیم، تیم کاوش به بازار حضرتی آمد. وی با بیان این‌که نخست مالک برای علت توقف کار توجیه شد، ادامه می‌دهد: پیشنهاد کارشناسی حوزه میراث فرهنگی این بود که اقدامات پژوهشی و باستان‌شناسی بیشتری انجام شود. مالک نیز خوشبختانه همکاری لازم را انجام داد و تیم کاوش بعد از گرفتن مجوز گمانه‌زنی باستان‌شناسی از پژوهشگاه میراث فرهنگی، کمتر از ۱۰ روز قبل کار خود را در این سایت آغاز کرد، اما با توجه به دو تجربه قبلی در دو محدوده بازار صندوق‌سازان و خیابان مولوی تلاش کردیم تا نهایت دقت و وسواس را به خصوص برای لایه‌های قاجاری و صفوی داشته باشیم. شاید کاوش‌ها به سفرنامه کلاویخو از تهرانِ تیموری برسد این باستان‌شناس با اشاره به شرایط ناامن به وجود آمده در مغازه بعد از کندوکاو گسترده‌ و ریختن بخشی از سقف و وجود سه چاه نسبتاً عمیق در محدوده، بیان می‌کند: با همکاری شهرداری، مالک نسبت به مقاوم‌سازی اقدام کرد تا مسیر برای گمانه‌زنی آماده شود. در فضای اصلی مغازه و در عمق ۳۰ تا۴۰ سانتی‌متری لایه‌های سطحی و متأخر به دست آمدند. موزاییک‌ها در لایه‌های نخست متعلق به دهه ۴۰ و ۵۰ و دوره پهلوی هستند و لایه‌های متاخرتر در مرکز ترانشه نشانه‌های دوره‌ی قاجار را در خود دارند. وی با بیان این‌ که در فضای جلویی مغازه، دو ترانشه ایجاد شد که در یکی آثار آجری به دست آمد، می‌افزاید: با به دست آمدن این آثار، قدری حساسیت بیشتر شد که در دوره قاجار و صفوی و احیاناً تیموری چه بر تهران گذشته است. افروند با بیان این‌که پس از عبور از سطح خشتی یک دیوار آجری دوره قاجار کشف شد و لایه بعدی و دیواری اصلی متعلق به دوره صفوی و بقایای کف به دست آمده آجری بودند، توضیح می‌دهد: با کشف این لایه، این ذهنیت مطرح شد که آیا امکان دارد آن لایه متعلق به دوره تیموری باشد؟ در واقع دیوار صفوی بزرگ روی پایه دوره تیموری گذاشته شده بود. او با تاکید بر این‌که تاریخ‌گذاری فقط به روش آزمایشگاهی می‌تواند به ما کمک کند، بیان می‌کند: در مواد فرهنگی به دست آمده، خوشبختانه یکی دو قطعه کاشی دوره تیموری نیز کشف شد. کشفی که می‌تواند یک نشان برای رساندن ما به دوره‌ پیش از صفویه باشد. در این صورت به شهری می‌رسیم که «روی گونزالس کلاویخو اسپانیایی - نویسنده و جهانگرد اسپانیایی که فرستاده مخصوص هانری سوم پادشاه اسپانیا به نزد تیمور گورکانی بود -» در سفرنامه دوره تیموری خود از تهران توصیف می‌کند و از تهران به عنوان شهر یاد می‌کند. کاوش‌های باستان‌شناسی در تهران متعلق به قاجار و صفوی است او این ترانشه را نخستین گمانه‌زنی متعلق به دوره تیموری در تهران می‌داند و می‌گوید: این حاصل کاوش‌های کمتر از یک‌هفته‌ای است که در نوع خود ‌بی‌نظیر است. ما در کاوش باستان‌شناسی برنامه‌دار و هدفمند تقریباً از دوره قاجاری به صفوی رسیده‌ایم. به نظر می‌رسد اگر معاونت میراث فرهنگی ادامه کاوش‌ها را تبیین کند، می‌توان آن را نخستین نمونه از ساختار تاریخی شهر تهران دانست که در دل شهر تاریخی تهران باید حفظ شود. افروند با اشاره به قرارگیری این ترانشه در نزدیک دیوار و باروی صفوی تهران و منطبق بر خیابان‌های مولوی و خیابان امیرکبیر و ری و خیام به عنوان مستنداتی خوب برای دوره صفوی، بیان می‌کند: پیش از این چند باستان‌شناس درمیدان ارگ بررسی مطالعاتی انجام داده‌اند، اما باستان‌شناسی دوران متأخر از تیموری و صفوی در این محدوده فقط به این سمت محدود می‌شود. از سوی دیگر همه‌ سایت‌های کاوش شده بسته شده و قابل دسترس نیستند، اما در صورت تبیین و دفاع باستان‌شناسان بدون وارد شدن خللی به آن‌ها می‌توانند حفظ شوند و حتی توسط پژوهشگران و مسئولان قابل بازدید باشند. او با بیان این‌که تداخل چندین سازه و ساختار معماری در این سایت کاوش، به هم پیوند خورده‌اند، می‌افزاید: جهت قرار گیری سازه اصلی جهت قرارگیری شهر تهران است و می‌تواند به موازات باروی صفوی باشد، از سوی دیگر نیاز به آن است که نتایج آزمایشگاه منتشر شود، هر چند اطلاعات باستان‌شناسی ما از این دوران بسیار اندک است. چرا احداث زیرزمین در بازار تهران ممنوع است؟ او وجود آجرهای تیموری در کف این ترانشه را بسیار بااهمیت می‌داند و با بیان این‌که این نتایج می‌تواند اطلاعات باستان‌شناسی ما نسبت به شهر تهران را تغییر دهد، می‌گوید: این اطلاعات برای مورخین هنر و شهرسازی حائز اهمیت است، اطلاعاتی که این ترانشه در همین فضای محدود به ما می دهد، می‌تواند نگرش ما را نسبت به زیر سطح تهران تغییر دهد. این باستان‌شناس تاکید می‌کند: ما نمی‌دانستیم چرا پیشکسوتان در گذشته احداث زیرزمین در منطقه تاریخی را ممنوع کرده بودند، اما امروز دیگر می‌دانیم علت آن چه بوده است، چون در قسمت تاریخی تهران علاوه بر آثار دوره صفوی و تیموری، آثار بسیار غنی از دوران پیش از تاریخ تهران در دوران نوسنگی بدون سفال تا نوسنگی با سفال و نوسنگی و شهرنشینی داریم. سرپرست کاوش بازار حضرتی این بررسی مطالعاتی را قابل تکمیل شدن می‌داند و ادامه می‌دهد: حتی از دوران تاریخی و آغاز تاریخی هم در تهران آثاری داریم. در واقع با اطلاعاتی که پیدا می کنیم جدول گاهنگاری شهر تهران از امروز تا دوران نوسنگی بدون سفال در فلات مرکزی ایران اهمیت دارد. او با تاکید بر این که در تپه قیطریه و نقاط دیگر، آثارِ هزاره اول وجود دارد، ادامه می‌دهد: در آن محدوده و شعاعی که جوامع دیگر می‌توانستند رفت‌وآمد کنند، آثار زیست وجود دارد، بنابراین می‌توانیم در همین حوزه‌ وسیع، در خلال کاوش‌ها عملیات باستان‌شناسی انجام دهیم. می‌دانیم اگر کسی در بازار گودبردای کند، به لایه‌های تاریخی آسیب می‌زند وی در ادامه به توضیح روند عملیات کاوش در این مغازه در بازار حضرتی می‌پردازد و توضیح می‌دهد: با ایجاد ترانشه اول، آثار به اندازه‌ای که باید مهم جلوه نمی‌کردند، به‌هم ریختگی و نازل بودن آثار معماری وجود داشت، حتی به همکارانم اعلام کردم امکان جمع کردن ترانشه وجود دارد، چون به نظرم به اندازه کاوش در بازار صندوق‌سازان اهمیت نداشت. اما در زمان نوشتن گزارش و تحلیل اطلاعات روزانه کاوش، بار دیگر تصمیم گرفتم با توجه به فرصت موجود دست‌کم آثار دوره قاجار و احیانا دوره تیموری را بررسی کنم که بر تهران چه گذشته است؟ او با بیان این‌که با آغاز کار روی دومین ترانشه، به آثار با ارزشی برخورد کردند، ادامه می‌دهد: با این که می‌دانیم در این عمق و در دیدگاهی که به روشنایی نسبت به تاریخ تهران داریم، احتمالا می‌توانیم به آثار جدیدی برسیم، اما با کشف یافته‌هایی از دوران صفوی و تیموری کار را متوقف کردیم تا حداقل میراثی از معماری این دوره‌ها در اختیار داشته باشیم و آن را برای شهر تهران حفظ کنیم و الگویی برای مسئولان، پژوهشگران و متخصصان باشد. این باستان‌شناس با اشاره به این کاوش، ادامه می‌دهد: از این به بعد معاونت میراث فرهنگی استان تهران می‌تواند دست پر نسبت به صدور مجوزهای خود اقدام کند، اکنون دیگر اطلاع داریم که هر کس قصد انجام گودبرداری عمیق را داشته باشد، به لایه‌های ارزشمند تاریخی و پیش از تاریخی تهران آسیب می‌زند. او اضافه می‌کند: معتقدم بی‌زبان‌ترین و بی‌دفاع‌ترین میراث تمدنی بشر، محوطه‌های باستانی هستند، اگر مطالعات باستان شناسی در این مغازه انجام شود و آن به مرور کامل از بین برود، ظاهرا به کسی آسیب نمی‌رسد، اما تاریخ بشریت از یک مجموعه‌ آثار تاریخ و تمدن بشر برای همیشه محروم می‌شود. وقتی یک بنا روی سطح زمین است، همه آن را می‌بینند، اما وقتی زیر سطح زمین قرار دارد، فقط متخصصان می‌توانند زبان حال او و آثار باشند؛ این نکته و تفاوت بین دو بناست. افروند با بیان این‌که اگر می‌گوییم دانش باستان‌شناسی مهجور واقع شده، در چنین نقاطی می‌توان آن را حفظ کرد، ادامه می‌دهد: در واقع این کار می‌تواند به بخشی کمک کند که جز باستان‌شناسان هیچ مدافعی ندارد. نقطه‌ راهگشا در دل بازار تاریخی تهران او در توضیح بخش دوم این سایت کوچک در دل بازار حضرتی تهران که در پشت مغازه قرار گرفته نیز می‌گوید: اگر بتوانیم آقای مالک را توجیه کنیم ، به نظرم ادامه کار در بخش پشتی می‌تواند راهگشا باشد، چون می‌توانیم کاربری و هویت این بخش از بازار را مشخص کنیم. او ادامه می‌دهد: معتقد بودم در این یخش باید شانس خود را برای رسیدن به اطلاعات کامل تر، بیشتر کنیم، اما عملا از دست‌مان خارج است، چون در این نقطه، سه چاه عمیق وجود دارد، در شرایطی که تنها نقطه‌ای که می‌توانستیم گمانه‌زنی کنیم، همین بخش – بخش پشتی مغازه- است. وی اختلاف ارتفاع این‌ نقطه با قسمت جلویی مغازه را یک متر و ۱۰ سانتی متر بیان می‌کند و می‌افزاید: تا کنون یک دیواره متداول دوره قاجاری به دست آمده، و با توجه به ارزشمند بودن معماری در بخش جلویی بنا، دیگر دغدغه آن طرف را نداریم و چون معماری چینه‌ای یا خشتی با مصالح بومی و ریشه‌دار در بخش عقبی کاملا شناساست، می‌توانیم کاوش را تا خاک بکر ادامه دهیم. او با بیان این که با پایان مستندسازی در این مرحله توسط یکی از معماران این محوطه‌ تاریخی که کار برداشت را انجام داده است، این گروه کاوش آثار خشتی را برمی‌دارد تا به لایه‌های زیرین برسد، اضافه می‌کند: اگر در این نقطه آثار آجری به دست می‌آوردیم، شاید رفتارمان متفاوت بود. اما نگاه اولیه ما در طرح پژوهشی نوشته شده است. ما قصد پیگیری لایه‌های پیش از تاریخی را داریم که پیش از این در خیابان شهید اردستانی به دست آمده و لازم است که امتداد این دوره را ما در افق‌های پایین داشته باشیم و ببینیم تا کجا بُرد آثار وجود دارد. افروند با بیان این‌که در لایه‌های زیرین بازار صندوق‌سازان سفال‌های دوره‌ پیش از تاریخی پیدا شده است، ادامه می‌دهد: این منطقه در فاصله بین خیابان شهید اردستانی و بازار صندوق‌سازان قرار گرفته، بنابراین در این ترانشه وضعیت این محدوده را در ارتباط با دوران پیش از تاریخی واحیانا فاصله بین قاجاری تا پیش از تاریخی معلوم می‌کنیم. معماری این منطقه، معماری حاشیه‌نشین‌های تهران بوده او با تاکید بر این که تا امروز در سفال‌ها چیز خاصی به دست نیامده است، اظهار می‌کند: معماری این فضاها، معماری معمول حواشی یا حاشیه‌نشین‌های تهران است، معماری طبقه پایین با کاربری متوسط پایین جامعه است، از سوی دیگر اگر از نظر دکوراتیو، تزئینی، ظواهر این‌ها با آجرکاری و تزئینات گچ‌کاری باشد، اما درباره بنای خشتی تقریبا انتظارِ دیگری نداریم. او مواد فرهنگی به دست‌آمده را کاشی‌هایی از دوره قاجار می‌داند و ادامه می‌دهد: حدس می‌زنیم برخی آثار مانند کاشی‌ها متعلق به دوره زند باشد و قطعات شیشه که به دست آورده‌ایم تکنیک‌های شیشه‌گری این دوران را می‌تواند معرفی کند و کاشی «نره» دوره قاجار نیز در یافته‌ها به دست آمده‌ است. اما هنوز در مورد چند تکه استخوان به‌دست‌آمده نمی‌دانیم متعلق به چه جانور یا حتی انسانی باشد. توجه شهردار تهران به باستان‌شناسی در دل تهران سرپرست کاوش در بازار حضرتی تهران با بیان این که وجود چنین یافته‌های باستان‌شناسی در بازار تاریخی تهران، می‌تواند قابل تسری به همه مناطق باشد، می‌افزاید:‌ معماری در بخش پشتی مغازه در سطح نازلی قرار داد، یافته‌ها خشتی هستند، اما در ورودی مغازه یک معماری حجیم، دارای ابهت و کارکرد خاصی را در اختیار داریم، بنابراین وقتی می‌گوییم در شهر تهران، فقط نباید روی قاجار متمرکز شویم، به این دلیل است که این شهر قطعا آثار بیشتری در دل خود دارد. او به فاصله‌ ۶۰۰ متری بازار حضرتی با بازار صندوق‌سازها از خیابانی شهید اردستانی در بازار تهران اشاره می‌کند و می‌گوید: به احتمال زیاد می‌توانیم در آن بازار نیز به یافته‌های مشابه دیگری دسترسی پیدا کنیم. در واقع این بحث را فرضیه کرده‌ایم تا برآن اساس کار را ادامه دهیم. او همچنین درباره‌ اختصاص هزینه برای این کاوش اضطراری اظهار می‌کند: مالک مغازه پرداخت هزینه‌ها را تقبل کرده است. این اتفاق باید به دانش و آگاهی تبدیل شود. وقتی آقای شهردار می‌گوید موزه باستان‌شناسی تهران را ایجاد می‌کند، یعنی قطعا به وجود آثار تاریخی و حتی باستانی از دوره‌هایی مانند کلکولتیک و چشمه علی تا نوسنگی سفال در تهران آشنایی دارد.
  5. به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های شطرنج قهرمانی جهان به میزبانى روسیه در چند روز اخیر در جریان بود و امروز دور نهم تا دوازدهم بخش سریع بانوان انجام شد. سارا خادم‌الشریعه توانست با کسب ۹ امتیاز از ۱۲ امتیاز کل، به مدال نایب قهرمانی این مسابقات برسد و جایزه ٢٥ هزار دلارى را مال خود کند. خادم‌الشریعه در این روز در دور نهم مقابل استفانوا بلغارستانی، قهرمان سابق بانوان جهان با ریتینگ ۲۴۶۶ و در دور دهم مقابل ماریا موزیچوک اوکراینی با ریتینگ ۲۴۹۳ به برتری رسید. او در دور یازدهم مقابل ونجون جو چینی با ریتینگ ۲۵۸۴ و در دور دوازدهم و پایانی برابر شونگیی تان چینی با ریتینگ ۲۴۴۲ به تساوی رسید. ونجون جو چینی با ۱۰ امتیاز و الکساندرای روسی با ۹ امتیاز در رده های اول و سوم ایستادند
  6. نویسنده: ناصر صفاریان «آیه‌های آه؛ ناگفته‌هایی از زندگی و کار فروغ‌ فرخزاد» متن کامل گفت‌وگوهایی است که برای ساخت فیلم‌های مستند «سه‌گانه فروغ فرخزاد» (ساخته ناصر صفاریان) انجام شده است: «سرد سبز»: زندگی و شخصیت، «جام جان»: شعر و «اوج موج»: سینما و تئاتر. کتاب با این مطالب همراه است: «قبل از آغاز» ناصر صفاریان، «ازدواج زودهنگام دختر بازیگوش» بتول وزیری‌تبار، «جمهوری‌خواهی و تفکر چپ» امیرمسعود فرخ‌زاد، «کتک‌ زدن پسرهای محله» پوران فرخزاد، «سخت‌گیری‌ خانواده شاپور» منوچهر آتشی، «سیمای معترض» م. آزاد، «اسطوره‌ای میان غلو و جفا» آیدین آغداشلو، «فروغ و برتولوچی: نجات محکومان» احمدرضا احمدی، «سیلی شانزدهم» پرویز بهرام، «سایه سینما بر شعر» سیمین بهبهانی، «عشق و استعداد بازیگری» بهرام بیضایی، «خسته از تکرار» پرویز پورحسینی، «حال و هوای روزهای آخر» جلال خسروشاهی، «بازی‌هایی که دیده نشد» محمدعلی سپانلو، «رک‌گویی و شهامت خانوادگی» خسرو سینایی، «تنهایی و اندوه شعر گفتن» پوران صلح‌کل (طاهباز)، «نوشتن گفتار «موج و مرجان و خارا»» امیرهوشنگ کاووسی، «رقص در عروسی جذامی‌ها» امیر کراری، «نقش حسرت» پرویز کلانتری، «مرگ فروغ: مرگ گلستان» کاوه گلستان، «آغازگر زبان گفتار» هوشنگ گلشیری، «مهم، ولی نه فوق‌العاده» هوشنگ گلمکانی، «هیاهوی نخستین شعر» فریدون مشیری، «قرار «الماس ۳۳»» داریوش مهرجویی، «خانه سیاه است: نسخه اصل» ناصر صفاریان، سالشمار و نکته‌هایی از زندگی فروغ‌ فرخزاد و عکس‌ها. در نوشته پشت جلد کتاب نیز آمده است: نخستین‌ سال‌های دهه شصت بود. دوره دبستان را می‌گذراند. دلش می‌خواست هرچه زودتر بزرگ شود. هرچند که بعدها پشیمان شد و فهمید دنیای بزرگ‌ترها چه اندازه تلخ و تیره و بی‌رحم است. دفترچه‌ای داشت که در ان چیزهایی می‌نوشت. چیزهایی که فکر می‌کرد مهم است و باید از بزرگ‌ترها بپرسد. یک بار به عبارتی برخورد که نام فروغ بر خود داشت. فروغ فرخزاد. «افق عمودی است و حرکت، فواره‌وار». خیلی با خودش کلنجار رفت، نمی فهمید افق چگونه می‌تواند عمودی باشد. فروغ از همانجا برایش سوال شد و همه چیز از همانجا شروع. از همان کودکی. از دبستان، از همان نخستین سال‌های دهه شصت... حق تکثیر: روزنگار، 1381
  7. Lunatic

    نقدانه با Hadiseh

    درود و خدا قوت به همه ی شما عزیزان . از امروز به مدت یک هفته رو صندلی داغ نقدانه ی ما کاربر عزیزمون @Hadiseh عزیز مینشینند و شما میتونین هر گونه نقدی که دارید از رفتار و اخلاق شخصیت @Hadiseh گرفته تا نوع فعالیتشون توی انجمن این جا بیان کنین البته قابل به ذکرهست که یک سری قوانین باید رعایت بشه : 1-بدون هیچ بی احترامی و استفاده از الفاظ نا مناسبنقد کنین. 2-یک پست بیشتر در این تاپیک هر فرد نمیتونه ارسال کنه . @Hadiseh تا انتهای یک هفته حق اظهار نظر و ارسال پست در این تاپیک رو ندارن . انتهای هفته @Hadiseh عزیزبا نقل قولمیتونن دربرابر تک تک نقد ها از خودشون دفاع کنن و نظر خودشون رو محترمانه بیان کنن
  8. سلام اسما جون..

    یه زحمتی دارم واسه ت، البته اگه از نظر خودت ممکن باشه.

    من توی شیش هفت ماه اخیر، ادیت ها و تغییرات زیادی روی رمانم اعمال کردم. از اولش و وسطش و کلا همه جاش!

    واسه همین با خودم فکر کردم که اعمال این ویرایشات توی این تایپک واقعا وقت گیره:t(38):البته از اونجایی که تعداد پارت های ارسالیم هم زیاده.

    ختم کلام اینکه بی زحمت میخوام این تایپک رو حذفش کنی تا من تایپک جدیدم رو با ویرایشات جدیدش ایجاد کنم.

    موردی نداره که؟

    1. Lunatic

      Lunatic

      سلام هلیا جانم.

      رحمتی گلم‌.

      موردی نداره.ایجاد کن تاپیک جدیدت رو.

      موفق باشی♡

  9. سلااام اسما خانوم :)

    من بازم یه زحمتی برای تو دارم

    جدی جدی فکر کنم به خاطر کارای منم که شده کلا استعفا بدی! 

    این تاپیک رمان منو میشه قفلشو باز کنی؟ ممنونت می شم

    اینم لینکش: 

    سپاسگزارم :)

    1. Lunatic

      Lunatic

      سلام پریای قشنگم.

      رحمتی عزیزجان.

      چشم باز میکنم♡

  10. نطاتی ها | ساخته نیروهای موراءالطبیعی تمدن گمشده نبطیهای باستان که جنوب اردن، كانان و شمال عربستان را شامل می شد، در ششمین قرن قبل گسترش یافت. مهندسی آب، مدیریت سدهای پیچیده، ساخت کانال ها و مخازنی که ممکن است در منطقه خشک کویری امکان پذیر باشد، از جمله مهارت های نبطی ها بود. حدود چهار قرن میلادی، این قوم به دلیل نامشخص شهر "پترا" ترک کردند. پترا واقع در اردن امروزی، شهری در دل کوه و در سنگ گچ به رنگ گل رز، تراشیده شده و پایتخت نبطی ها بوده است. بعضی ها معتقدند که انسان نمیتواند جایی با این ظرافت بسازد و نیروهای متروی این شهر را ساخته اند. برخی بر روی این باورند که موجودات فرامینی حتی مدتی در آن جا زندگی می کنند و بدون ترک گذاشتن هیچ اثر از خود، آن را ترک کرده اند. سرانجام شکوه خیره کننده «پترا» و آوازه ثروت آن، امپراتوری روم را تسخیر کرد و به تدریج فرهنگ نبطی را از بین برود. الدورادو | شهر گمشده طلایی براساس افسانه ها در این شهر همه خانه ها، معابد و همه اسباب زندگی از جنس طلاست حتی کف رودخانه ها و مراتع به جای سنگ و خاک، پر از طلا و جواهرات است. این افسانه ریشه در شانزدهم قرن است و ظاهرا در مراسم خاص، پادشاه بدن خود را به یک ماده چسبنده آغداشده و افراد قبیله روی گرد گرد آن را از بین بردن طلا و سپس سوار بر قایق و با مراسم به مرکز گواداتیتا می می پرید و بدن آغشته به طلای اش در آب شست و به این ترتیب پادشاهی او به تایید رب النوع قبیله رسید. در سالهای 1545 تا 1580 تلاش برای کشف گنجینه های الدورادو انجام و آثاری از طلا در نوار ساحللی دریا گواداتیتا یافت شد. باستان شناسان احتمال داده اند این آثار مربوط به شهر تاریخی الدورادو است، اما قادر به تخلیه دریا به اندازه کافی برای به دست آوردن گنجینه های درونی خود. سال 1965 دولت کلمبیا این منطقه را حفاظت شده نامیده شد و تمام جستجو متوقف شد. شهر گمشده زی | پنهان در قلب آیزون این شهر نام یک کلنل انگلیسی به نام «پرسی هریسون فاست» است که ادعا کرد که در دل جنگل های آمیزه مدرن وجود داشته است. «پرسی» در تحقیقاتش به حقکی معروف به «دست نوشته 512» دست یافت که توسط یک پژوهشگر نوشته شده بود. به گفته این پژوهشگر، او به دست خرابه های این تمدن دست پیدا کرد. در این مدرک، جزئیات کامل این شهر بدون ذکر محل آن آورده شده است. در سال 1925، فاست در آخرین تلاش برای پیدا کردن این شهر به اتفاق پسر و دوستش در جنگل، بدون هیچ آدرس گم شد. اگرچه این شهر پیدا نشد اما بقایای باستانی و مقدس بسیاری در سال های اخیر با استفاده از تکنولوژی اسکن در جنگل های گواتمالا، برزیل، بولیوی و هوندرا پیدا شده است. احتمالا روزی شهر باستانی و افسانه ای «زی» پیدا می شود یا شاید آن را پیدا کرده و نگه داشته و مانند بسیاری از پنهان های مخفی نگه داشته باشد. مصر باستان | تمدن با رازهای کامل نشده یکی از معروف ترین و معروف ترین تمدن های بشری، تمدن مصر باستان با بیش از شش هزار سال قدمت دارد. در میان مصریان، معماران و مهندسان بزرگ فراوان بودند و شاهان نیرومند در اوج جلال بی پایان و ثروت بی کران می زیستند. ازبسیاری از جزئیات آن مدنی چیزی جز نیمه خرابی نداشته است تا مورخان به تحقیق و جهانگردان به معجب وادارد. به تازگی باستان شناسان مصری، مجسمه ای متعلق به 4400 سال پیش با دست کم 55 مجسمه در منطقه "سقاره" در نزدیکی قاهره کشف کردند که مجسمه و کلیه مجسمه ها سالم هستند. تندیس های رنگارنگ، قفسه های با نقاشی روی ردیفبندی آن ها و نوشته های خطاطی هیروگلیف در این مجسمه دیده می شود. براساس یافته های باستان شناسان این حباب به احتمال زیاد به یک روحانی عالیرتبه به نام "وحتی" و به دوره پنجاه پادشاهی مصر متعلق است. امپراتوری خمر | تمدن مخفی در جنگل این امپراتوری یکی از حکومتهایی است که بین قرون 9 تا 13 میلادی در جنوب شرقی آسیا در اوج قدرت بود و امروزه «انگکور» در کامبوج مهمترین شهر به سمت آن است که بعد از 150 سال به طور اتفاقی کشف شدباستان شناسان به تازگی با استفاده از تکنولوژی لیزری، سیستم آب رسانی پیشرفته در این امپراتوری کشف شده اند. یافته های جدید می تواند فرضیه هایی درباره چگونگی شکل گیری امپراتوری «خمر»، قدرت یافتن و سقوط آن در قرن 15 میلادی را نیز به چالش کشیدن نقش آب و هوا و مدیریت آب در این روند. احتمالا این تمدن به دلیل حمله های بیگانه ها، مرگ بر اثر طاعون، بحران آب و نزاع بر سر قدرت در میان خانواده های سلطنتی، ضعیف و در نهایت در برابر تایلندی ها تسلیم و نابود شده است. بعد از آن بقایای شهر خالی از روان در دل جنگل به خود رها شد، گیاهان و درختان در اطراف آن زیدند و آن را در خود پنهان ساخته اند. آتلانتیس | آرمان شهری پر از گنجینه های مادی و غیرمندی اولین بار در سال 360 قبل از میلاد مسیح در دست نوشته های فلاتوون به وجود جزیره شگفت انگیزی اشاره شد که در آن دانایی و ثروت بی نهایت ارزشمند وجود داشته است و به عنوان تنها آرمان شهر بر روی زمین شناخته شده است. گفته می شود این جزیره، خانه و مأمن پادشاهان قدرتمند با تکنولوژی پیشرفته، نیروی دریایی بزرگ و اقتصاد شگفت انگیز بوده است. حدود 9600 سال قبل از میلاد مسیح، کل جزیره با پدیده ای ناشناخته که توصیف آن "شبح وحشتناک آتش و زلزله"، در دریا غرق شد. در طول قرن های گذشته، افراد زیادی برای پیداکردن این شهر، زمان و انرژی خود را به دست سپردند. هرکدام براساس شواهدی، مناطقی مانند قطب جنوب، اقیانوس اطلس، آلمان، بولیوی، ترکیه، کارائیب و مکانهای دیگر اعلام کرده اند که محل استقرار این جزیره را اعلام کرده اند. امپراتوری اینکا | تمدن در ارتفاع 2500 متری این امپراتوری در قرن 15 میلادی متشکل از بومیهای آمریکای جنوبی بود. «اینکاها» به خاطر توانایی شان در استفاده از سنگ های سنگین عظیم برای ساخت و ساز و برپاداشتن معبدهای باشکوه مشهور به «مرد سنگ» مشهور بودند. به گفته مورخان، در سالهای اولیه میلاد مسیح، قومی بسیار وحشی و قدرتمند به این مردم حمله کرد و آنها را به سمت چپ به طرف کوهستان های پوشیده از درخت «پرو» وادار کرد. اینکاها از حمله حمله ای دیگر بر روی کوه بلند در نقطه ای دورافتاده، قلعه ای از تخته سنگ های عظیم ساختند. با افزوده شدن جمعیت اینکاها، یک امپراتوری وسیع که مرزهای آن کلمبیا، شیلی، اکوادور و پرو امروزی بود تشکیل شد. شهر «ماچوپیچو» احتمالا شگفت انگیزترین ساخته شهری امپراتوری اینکا در اوج قدرتشان؛ شهری با دیوارهای غول پیکر، تراسها و رمپ های طبیعی که اینکا آن را با مصنوعات هنری ساخته بود. مایا | همکاران موجودات فرامینی میمون های قلمروی، پانزده جزیره ای به نام یوکاتان که امروزه شامل «مکزیک»، «گواتمالا» و «بلیز» است و میانی ها هنوز در آن زندگی می کنند. مایاها از معروف ترین قبایل سرخ پوست بودند که در زمینه هنر، معماری، ستاره شناسی و ریاضیات چشمگیری را به دست آوردند و از آنجایی که هیرگلیفی قدم اولی دارد، به آن اهمیت می دهد. به اعتقاد آن ها جهان در روز 11 آگوست قبل از میلاد شکل گرفته است و این دقیقا همان تاریخی است که تقویم آغاز می شود. تمدن بزرگ مايا قبل از ورود مهاجران اروپایی رو به زوال رفت. تغییرات آب وهوایی و درگیری های ملی از قوام ترین نظریه ها درباره انقراض این بزرگنمایی است. مردم مایا در طراحی و ساخت هرم و معبد، دارای خاصی بودند و یکی از بزرگترین پیکهای دنیا به نام «لا دانتا» متعلق به این تمدن است. دانشمندان به آثار قابل توجهی دست یافته اند که براساس آن احتمال ارتباط احتمال میانه ها و فرازنیانی ها ثابت می شود. یکی از بارزترین نمونه ها، آثاری است که شش سال پیش توسط گروهی از پژوهشگران با پخش تصاویری از اشیا باستانی شبیه سفینه فضایی و موجودات فرامینی کشف و باعث خشم جهانیان شد. منبع: روزنامه خراسان
  11. گزارش خبرنگار به حوزه، این کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، بسیاری از افراد به دنبال شناخت شخصیت درونی و آگاهی از درون خود هستند ؛ است بدانید با جالب روشهایی مختلف میتوان به این موضوع پی برد که یکی از ظهر آنها تست روانشناسیاست. داشتن یا نداشتن اعتماد به نفس موضوع مهم است که مردم بارها در شرایط مختلف درگیر آن هستند؛ این موضوع خود را بیشتر نشان می دهد که بخواهیم کاری را آغاز کنیم، در همان اولین قدم پاسخ به این که آیا از پس انجام آن کارواژهیم یا نه به میزان اعتماد به نفس ما بازمیگردد. اگر پاسخ مثبت باشد، شروع می کنیم و برای موفقیت در آن برنامه ریزی می کنیم، اما اگر تصور کنیم که موفقیت در آن کار در حد توانمان نیست، احتمالا از انجام آن منصرف نخیم؛ افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند، اعتقاد دارند و احساس ارزشمندی، می توانید با تست اعتماد به نفس زیر خودتان محاکمه کنید. اگر می خواهید اعتماد به نفس را بسنجید، می توانید به سوالات این آزمون پاسخ دهید. در هر موردی که گزینشی که به شما نزدیک تر است، علامت بزنید نگران نباشید لطفا آنچه را که در نظر بگیرید نه آن چه باید باشد یا دوست دارید باشید و بابت اینکه باید گزینه های غلط را علامت بزنید. در انتهای عددی که در هر پاسخ آنها را علامت زده جمع کنید جمع کنید. تفسیر نتایج تست اعتماد به نفس 1 اگر در این تست اعتماد به نفس امتیاز 14 تا 32 به دست آورد نشان می دهد شما دلتان میخواهد اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید؛ نگاهی دقیق تر به آنچه که در زندگی به دست آورده اید، دقیق تر، بیشتر مایل به تمرکز آن بر روی آنچه که ندارید، و این مسائل زمان و انرژی که باید به مهارت ها و توانایی های خود بپردازد، به دنبال دارد، بنابراین به دنبال راه هایی برای افزایش اعتماد به نفس باشید که در نهایت این مقاله ارائه شده است. 2 اگر در این تست اعتماد به نفس امتیاز 33 تا 51 بدست آوریم نشان می دهد که در مسیر شناسایی مهارت ها و اعتقاد به توانایی های شما به درستی اقدام می کنید؛ اما کمی برای خودتان سختگیر است و این باعث می شود که از مزایای به دست آوردن تجربه و بهبود مهارت استفاده کنید، برای افزایش اعتماد به نفستان دوباره تلاش کنید. 3 آفرین! اگر در این تست اعتماد به نفس امتیاز 52 تا 70 به دست آورده شود نشان می دهد کارتان در آموزش از تجربی بسیار عالی است؛ شما افرادی هستید که اجازه نمی دهید مانع، نوع نگاه خود را به خودتان تغییر دهید، اما همچنان باید به بهبود اعتماد به نفس ادامه امیدوارم افزایش اعتماد به نفس مهم نیست در حال حاضر اعتماد به نفست در چه سطحی است، هر چه که بتوان آن را بهبود بخشید؛ ابتدا باید قبل از هرکس دیگر به خود و توانایی های خود باور داشته باشید. بر اساس تئوری نقطه شروع بندورا 4 منبع اصلی برای احساس اثرمندی وجود دارد: 1- بهبود مهارت ها: کارهایی که در گذشته موفق شدند. 2- تجرب مشترک: دیدار با افرادی که در حرفه شما موفق بوده اند. 3- بازخوانی اجتماعی: شنیدن تعریف و تمجید دیگران از توانایی های ما. 4- وضعیت روحی و روانی: مثبت اندیشی و مدیریت استرس های وارده. سه مورد از این موارد (1، 2 و 4) در کنترل خود شخص هستند و می شود آنها را به دقت مورد بررسی قرار داد؛ در حالی که می توانیم دیگران را واداریم درباره ما حرف هایی خوب و انرژی بخش بزنند (مورد 3)، اما ما می توانیم به افزایش اعتماد به نفسیم احتمال شنیدن چنین بازخوردی را افزایش دهیم.
  12. سرپوش هنری - هنرمندان از اقشاری هستند که نوع زندگی، روابط، معاشرت‌شان مورد توجه مردم است. ازدواج و زندگی شخصی‌شان نیز برای طرفدارانشان جذاب است. گاهی اوقات نوع ازدواج هنرمندان تا حدودی خلاف عرف جامعه است. اختلاف سنی زیاد میان سلبریتی‌ها و همسرانشان نیز از این نوع محسوب می‌شود. چند روز قبل ویدئویی منتشر شد که در آن ساعد سهیلی گفته بود همسرش از وی بزرگ‌تر است. گویا گلوریا هاردی ۶ سال از ساعد سهیلی بزرگ‌تر است. این موضوع بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت. به همین بهانه در این مطلب به هنرمندانی اشاره می‌کنیم که با همسرانشان اختلاف سنی زیادی دارند. اختلاف سنی ۴۳ سال رضا رویگری با همسرش رضا رویگری، بازیگر و خواننده متولد ۱۳۲۵ با تارا کریمی که متولد ۱۳۶۸ ازدواج کرده است. اختلاف سنی این زوج ۴۳ سال است. رضا رویگری در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به سوال مجری که پرسید نگران نیستید که همسرتان شما را ول کند و برود، گفت: من ول‌کردنی نیستم، سریع صف بسته می‌شود و من را می‌برند. وی ادامه داد: یک چیزی می‌خوام بگم به اونهایی که انتقاد می‌کنند، بگذارید ما زندگی‌مان را بکنیم، من راضی، ایشون راضی، شما حالتون چرا بده؟! خانم بازیگر و همسرش با ۲۸ سال اختلاف سنی سارا صوفیانی بازیگر «روزهای بی‌قراری» همسر تهیه‌کننده این سریال است که ۲۸ سال اختلاف سنی دارند. وی متولد ۲۶ فروردین ماه ۱۳۶۴ است. این بازیگر در سال ۸۹ با امیرحسین شریفی ازدواج کرد. همسر وی متولد ۵ اردیبهشت ۱۳۳۶ است. زوج هنرمندی که عاشق هم هستند شهرام اسدی کسی که فیلم‌هایی مثل روز واقعه را کارگردانی کرده است با لادن مستوفی بازیگری که در سریال پریا نقش آفرینی کرده است، چند سال پیش ازدواج کردند و تفاوت سنی ۲۰ سال دارند. لادن مستوفی در برنامه دورهمی درباره اختلاف سنی ۲۰ ساله با همسرش گفت: وی و همسرش عاشق یکدیگر شده و اختلاف سنی بین آنها اهمیتی ندارد و مهم مهر و محبتی است که به یکدیگر دارند. اختلاف سنی بهروز افخمی با همسرش چقدر است؟ بهروز افخمی کارگردانی که با برنامه هفت جنجال بسیاری ایجاد کرد متولد ۱۳۳۵ است و با مرجان شیرمحمدی که متولد ۱۳۵۲ است، ازدواج نموده است. اختلاف سنی این زوج ۱۷ سال است. زندگی آرام و بی‌حاشیه استاد تقوایی ناصر تقوایی کارگردان معروف ایرانی متولد ۱۳۲۰ است و مرضیه وفامهر که متولد ۱۳۵۲ ازدواج کرده است، اختلاف سنی این زوج حدود ۳۲ سال است. ازدواج بهرام بیضایی با یک هنرمند بهرام بیضایی کارگردان و نمایشنامه نویس با همسرش تفاوت سنی ۳۰ سال دارند. بهرام بیضایی در سال ۱۳۷۱ با مژده شمسایی ازدواج کرد. فرزند وی از ادواج دومش نیاسان است که در سال ۱۳۷۴ متولد شد. مژده شمسایی (متولد ۱۳۴۷ در تهران) بازیگر تئاتر و سینما و چهره پرداز است. رامبد ۱۱ سال از نگار بزرگتر است رامبد جوان، مرد خندوانه‌ای تلویزیون که با تعداد ازدواج‌هایش هم در برنامه‌های خودش شوخی شده است از همسرش نگار جواهریان ۱۱ سال بزرگ‌تر است. عروس خاندان ارجمند ۱۵ سال کوچک‌تر از همسرش است امیریل ارجمند پسر داریوش ارجمند با همسرش یاسمینا باهر تفاوت سنی ۱۵ سال دارند. مجری که ۱۴ سال از همسرش بزرگ‌تر است شهرام شکیبا مجری تلویزیون ۱۴ سال با همسرش ستاره سادات قطبی اختلاف سنی دارد
  13. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهنوش بختیاری بازیگر سینماوتلویزیون با انتشار تصویری از تهمینه میلانی در اینستاگرام، درباره حواشی که برای این هنرمند به واسطه تقلید نقاشی‌اش از یک هنرمند خارجی پیش آمد، نوشت: «نقاشی آنقدر ساده بود که کار به تقلید کشید و تهمینه هم فکر نکرد که چنین اثری میتواند یک مدعی مهم پیدا کند. بر حسب اتفاق جستجوی عکس یا تصویر در جهان دیجیتال برای نقاشی از روی آن بسیار رایج شده است. حتی تصویر یک اسب برخاسته بر دو پا در یک آفیش تبلیغاتی شرکت نفت بی پی به همان شکل در ساختن برخی مجسمه‌های بزرگان جنگ مورد استفاده قرار گرفت. بامزه تر این که، یک مراکشی عکس قدیمی یک جوان یونانی را پروفایل خود کرد، با این تصور که این عکس مال قدیم است و صاحب ندارد و کمی هم به او شبیهه است. اما پسر صاحب عکس هفته بعد او را به خاطر دزدیدن عکس پدرش شکایت کرد و فیسبوکش را بست. نقاشی تقلید شده توسط تهمینه هیچ چیز خاص و مهمی نیست. نقاشی تهمینه از روی آن هم کار ویژه‌ای نیست. این ها ساده‌ترین ایده‌هایی هستند که در این جهان بغرنج میتوان یافت. در سوئد گفته میشود اینگونه کارها مخلوق امضاها هستند. یعنی، امضا است که مهم است نه خود اثر. مثل آن کاغذهای سفید امضا شده‌ای که دانه‌ای صد دلار توسط سالوادور دالی فروخته شد تا خریدار بتواند روزی تابلویی از او را روی آن چاپ کند و به ارزشی برسد! برخی از همان کاغذها امروزه هزاران دلار قیمت دارند در حالی که هیچ چیز با ارزشی نیستند مگر سندی در حرص و ولع سالوادور دالی برای پول. بر این پایه، به نظر نمیرسد که تهمینه قصد تقلید و کپی یک تابلو مهم و کسب اعتبار از آن طریق را داشته است. چنین چیزی خیلی پایین تر از حد دانش روشنفکری چون اوست. احتمالا او به دلیل نشناختن بازار تصاویر دیجیتالی و مهم نشمردن آن نقاشی آن را زمینه بیان ایده‌ی خود کرد. در مورد دو نقاشی کمابیش تقلید شده، علیرغم هر دلیلی، انتقاد از خود او را درست میدانم اما توضیحاتش را کامل نمیدانم و حالت دفاعی او را نمی‌پسندم. اگر بخواهیم در این چهل سال عمر جمهوری اسلامی چهل زن پیشتاز را انتخاب کنیم او میتواند یکی از آنها باشد. او سهم خود را هم در هنر و هم در سیاست و تعهد اجتماعی ادا کرده است. به احترام او بلند میشوم و میگویم: غمگین نباش بانوی گرامی! این فرهنگ هنوز چیزهای زیادی باید از شما بیاموزد.» ۲۴۳
  14. چندی نیست که از خبر کشف عروسک ۳ هزار ساله ی مصری گذشته است. به هر حال با این که این خبر شاید در میان اخبار های بی پایان از اکتشافات اهرام مصری گم شده باشد اما، نباید اهمیت این کشف را در سراسر جهان نادیده گرفت. در طی اکتشافی که به تازگی از برخی از اهرام و مقبره های مصری به دست آمده است، از گنجینه ای ۳ هزار ساله رونمایی کردند و این در حالی بود که یکی از مواردی که در طی این اکتشاف به دست آمده است که، عروسکی ۳ هزار ساله در این میان کشف شد و در تحقیقات مشخص شد که این عروسک متعلق به فرعون مصر بوده است! در واقع بگذارید این خبر را اینگونه برای شما بیان کنیم که؛ محققین از گنجینه ای ۳ هزار ساله رونمایی کردند که بسیار سالم مانده و منجر به این کشف شده است. تنها مزیت کشف این عروسک نه تنها محققان را به این نتیجه رساند که مصریان در زمان باستان عروسک های خود را در آغوش می کشیدند و برای این کار فارق از مسئله ی سن و سال بوده اند بلکه، این عروسک های کوچک و خزدار را در جایگاهی مخصوص قرار می داده و به شیوه ای که برای آن ها بسیار حائز اهمیت بوده است، یا با خود به همراه می برده اند و یا آن ها را در جایگاهی مخصوص قرار می داده اند. مصر باستان قبل از این که ادامه ی خبر کشف عروسک ۳ هزار ساله ی مصری که متعلق به فرعون مصری را بررسی نماییم، بیایید تا کمی درباره ی مصر باستان و شرایط فرهتگی و اجتماعی آن زمان صحبت نماییم. واژه ی مصر یعنی شهر و اجتماع؛ یعنی آبادی و آبادانی. در رابطه با نام مصر محققان تاریخی می گویند که نام مصر از ریشه ی واژه ای سامی به وجود آمده است و با اسم های دیگر زبان های سامی مثل زبان عبری هم ریشه است. تاریخ نویسان تاریخ سرزمین مصر می گویند اسم مصربه معنی دو تنگه است که به فاصله بین دو دودمان از دودمان های این سرزمین که در بخش های شمالی و جنوبی مصر مستقر بودند اشاره می کند. همچنین آنان می گویند نام مصر در حقیقت به معنی تمدن کلان شهر و زمین و مرز است. در واقع آن چه به تاریخ سرزمین مصر باستان و این سرزمین مربوط می شود، اولین بار در اخبار دوره ی یکی از پادشاه هخامنشی یعنی پادشاهی داریوش و در سنگ نبشته ی بیستون واژه ی مودرایا که کلمه ای پارسی و شکل دیگری از واژه ی میترا است وجود دارد و این میترا که ایزد آفتاب است با سرزمین مصر و آفتاب سوزنده ی بیابان بزرگ آفریقا تناسب دارد. در تاریخ سرزمین مصر باستان آمده تمدنی در قسمت شمال شرقی آفریقا در مجاورت درهٔ رود نیل است که از نظر زمانی به دوره ای میان ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد تا زمان تصرف مصر توسط اسکندر مقدونی گفته می شود. این تمدن بزرگ و باشکوه باستانی نمونه ‌ای از یک تمدن و امپراتوری که بر پایه ی آبیاری بنا شده است و در حقیقت هدیه ی رود نیل است. شاهنشاهی بزرگی که در این قلمرو شکل گرفت در دوره باستان فرمانروایانی داشته است که به آن ها فرعون می گفتند. تاریخ سرزمین مصر باستان و این تمدن باشکوه از سه هزار سال قبل از میلاد که به یگانگی و وحدت سیاسی دست یافت و این تمدن رسما شکل گرفت حوادث زیادی را از آن زمان تا به حال به خود دیده است. این یگانگی و اتحاد سیاسی با یکی شدن دو قلمروی مصر سفلی و مصر علیا با هم بود با این وحدت سیاسی تاریخ مصر وارد مرحله ای شد که یک سلسله پادشاهی های و امپراتوری های بزرگ و یک قلمرو وسیع را در تاریخش ثبت نماید. هر چند تاریخ مصر دوره ی باستان و در طول دوره بلند تمدنی اش بارها تسخیر و تصرف و تسلط را به وسیله ی فرمانروایان بیگانه تجربه کرده که یکی از آنان همزمان با تاریخ ایران در دوره ی هخامنشی است و توسط کمبوجیه صورت گرفت. هر آن چیزی که باعث به وجود آمدن تغییرات زیاد در تاریخ سرزمین مصر شد، همانا کشاورزی بود. بیشتر مصری‌ ها به دلیل موقعیت جغرافیایی این سرزمین و وجود رود نیل در کشتزارها به کار کشاورزی مشغول بودند. سفالگری هم از دیگر پیشه های مردم این سرزمین باستانی بود. بافت الیاف کتانی و تولید پارچه ‌های کتانی یکی دیگر از فنونی بوده است که در این دوره در این سرزمین رواج داشته است. زندگی به سبک قبیله ‌ای در مصر پایه ی روابط کنونی بوده است و به همین خاطر، هر دهکده‌ ای به صورت مستقل در یک منطقه قرار داشته است. به این صورت قبایل قوی تر و قدرتمند تر مناطق ضعیف‌ تر را یا با زور و جنگ و درگیری و یا گاهی با سیاست ازدواج به چنگ می آوردند. به همین خاطر شرایط کلی تاریخ سرزمین مصر در این دوران به این گونه بود و تا زمانی که دوره ی پادشاهای به وجود بیاید نیز بر همین منوال ماند. البته توجه داشته باشید که به وجود آمدن حکومت‌ های مقتدر در تاریخ سرزمین مصر به شکل یک باره و یکپارچه نبود. پادشاهان قدیم مصر که نامشان فرعون بود، ۲۶ سلسله را ایجاد کردند و در مجموع تاریخ حضورشان در سرزمین مصر حدودا ۳ هزار سال طول کشید. پایتخت مصر در این دوره ی زمانی تِب و گاهی منفیس بود. عظمت و اقتدار و آبادانی مصر در این دوره در زمان پادشاهی توتمس سوم و رامسس دوم بود که این دو فراعنه ی تِب بودند و در دوره ی آنان مصر به عظمت و بزرگی بسیاری رسید. تاریخ دوران فرمانروایی فراعنه ی مصر بر ۴ دوره استوار است: دولت قدیم منفیس در این سرزمین، اهرام، دولت وسطی مصر، دولت تازه تاسیس تِب. عروسک ۳ هزار ساله ی فرعون مصری همانطور که کمی در ابتدای این متن توضیح دادیم، محققین چندی است که از گنجینه ای به قدمت ۳ هزار سال که به تازگی کشف شده است، رونمایی کرده اند که در کمال تعجب بسیار سالم مانده است. این کشف نه تنها از لحاظ مطالعات باستان شناسی و مصرشناسی بسیار ارزشمند است بلکه منجر به این کشف شده است که مصریان باستان نه تنها عروسک های خود را در آغوش می کشیدند، بلکه این وسایل کوچک و خزدار را بسیار محترم و عزیز نیز می شمرده اند. باستان شناسان توانسته اند تا این اسباب بازی تاریخی و عروسک ۳ هزار ساله ی مصری را در شهر الاقصر مصر و در داخل مقبره ی تاریخی توتنخامون که در نزدیکی رود نیل قرار گرفته است و به عنوان هجدهمین فرعون مصر شناخته می شود، کشف کنند. یکی از اتفاقات جالبی که در طی این کشف افتاده است این است که؛ باستان شناسان و تیم تحقیقاتی که این عروسک را کشف کرده بودند در طی یک اتفاق نادر و عجیب، همراه این عروسک ۳ هزار ساله ی مصری یک تکه پایپروس باستانی پیدا کردند که بر روی آن نیز با الفبای خط هیروگلیف نوشته هایی به چشم می خورد! محققان در ادامه با بررسی نوشته های بر روی پاپیروس متوجه شدند که مصریان این عروسک ۳ هزار ساله را بسیار مورد احترام قرار می داده اند. این عروسک با ارزش ۳ هزار ساله دارای نامی است که در نوشته ی باستانی همراهش نیز نوشته شده بود. نام عروسک ۳ هزار ساله ی مصری دیجد آی بار (Djed-i-bar) می باشد. یکی از نکات جالبی که در هنگام کشف این عروسک ۳ هزار ساله بسیار جلب توجه کرد این بود که این عروسک نیز خود در درون تابوت کوچکی قرار گرفته بود. کارشناسان پس از بررسی های فراوان به این نتیجه رسیدند که پس از مرگ فرعون توتنخامون، اطرافیان او عروسک فرعون را نیز مومیایی کردند و درون تابوت کوچکش همراه وی به خاک سپرده اند. یکی دیگر از نکات جالبی که درباره ی این عروسک وجود دارد این است که نحوه ی قرار گیری این عروسک در درون تابوت توتنخامون به گونه ای بوده است که درست در راستای صورت فلکی دب اکبر یا خرس بزرگ قرار گرفته بوده است. عروسک ۳ هزار ساله ی مصری پس از تحقیقات فراوان در مجموعه ی فرعون توتنخامون در دورچستر نگهداری می شود و در معرض دید عموم مردم نیز قرار گرفته است.
  15. Lunatic

    شخصیت شناسی از روی انگشت شست

    در این مطلب می‌توانید از روی فرم انگشت شست به ویژگی‌های شخصیتی خود پی ببرید. به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از روی شکل دست‌ها می‌توان به ویژگی‌های شخصیتی افراد پی برد حتی از روی فرم انگشت‌ها. در ادامه می‌توانید از روی فرم انگشت شست به ویژگی‌های شخصیتی خود پی ببرید. فرم A اگر هر دو بند انگشت شبیه هم هستند فرد متعادلی هستید که سعی می‌کند همیشه به دنبال آرامش و تعادل باشد. فن بیان و تدریس خوبی دارید و تجربیات زیادی را از زندگی به دست آورده اید. دوستان و اطرافیان تان به توجه و توصیه‌های شما نیاز دارند. فرم B اگر اولین بند انگشت تان بلندتر از دومین بند است فرد کمال گرایی هستید. روی ایده‌ها و نظریات خود بسیار پایبند هستید و همه چیز باید نظم و ترتیب داشته باشد. همیشه هدفی برای رسیدن به آن دارید. ایده‌های شما فقط در حد حرف نیست بلکه ترجیح می‌دهید وارد عمل شوید. مردم به شما بخاطر صداقتی که دارید احترام می‌گذارند و روی حرف‌های شما حساب می‌کنند. فرم C اگر بند دوم انگشت تان بلندتر از بند اول است آدم سخت کوشی هستید. گاهی اوقات رسیدن به هدف کار راحتی نیست، اما همیشه به موانع غلبه کرده و بهترین راه‌ها را پیدا می‌کنید. شما فرد باهوش و با اعتماد به نفسی هستید. همیشه ایده‌های خوبی دارید و هیچ چیزی باعث سردرگمی شما نمی‌شود به همین دلیل است که در محل کار همه به شما اعتماد دارند. فرم D اگر انگشت شست انعطاف پذیری دارید فردی عاطفی و احساساتی هستید. مردم شما را دوست دارند، زیرا به راحتی خودتان را با شرایط جدید وفق می‌دهید. بسیار خلاق و هنرمند هستید. روحیه کنجکاوی دارید و همیشه بهترین راه‌ها را برای حل مشکلات و رسیدن به هدف پیدا می‌کنید. فرم E اگر انگشت شست انعطاف پذیری ندارید فرد لجبازی هستید که دوست دارید به همه چیز تسلط داشته باشد. به خاطر چهره بی احساسی که دارید دیگران شما را مثل سنگ می‌بینند، اما می‌دانند که همیشه به وعده‌های تان عمل می‌کنید به همین دلیل می‌توانند به شما تکیه کنند. گاهی اوقات مردم از اعتماد شما سوءاستفاده می‌کنند، اما بیشتر اوقات راه درستی را انتخاب می‌کنید که خودتان صدمه نبینید. انگشت شست شما شبیه کدام یک از موارد بالاست

درباره نودهشتیا

نودهشتیا اولین کتابخانه مجازی دانلود رمان میباشد که با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و حمایت از نویسندگان فارسی زبان آغاز به کار کرده است و بیش از یک دهه است در راستای این اهداف در حال فعالیت و خدمت رسانی به هموطنان عزیز است.

امکانات اضافی

×